Zkušenosti s Foxentry: Samuel Müller z e-shopu Country Life

7. 3. 2019 12:07

Foxentry
Zkušenosti s Foxentry: Samuel Müller z e-shopu Country Life

Chceme vám každý měsíc představit jednoho uživatele nástroje Foxentry pro pohodlnější vyplňování formulářů a čistá data v databázích. Dnes jsme poprosili o krátký rozhovor Sama Müllera, manažera e-shopu společnosti Country Life.

Představte prosím krátce Country Life.

Country Life je tuzemským největším dovozcem a obchodníkem se zdravou výživou a biopotravinami. V České republice jsme začali před více než 25 lety první prodejnou v Melantrichově ulici v Praze, ale pořádně jsme naše aktivity v Česku nakopli v roce 2003 stavbou ekologického centra Country Life v Nenačovicích u Berouna – zde je sídlo firmy, vzorková prodejna, biopekárna, ekofarma, balírna, a donedávna také velkoobchodní sklad. Odtud dodáváme do našich prodejen i e-shopu, kam jsme nasadili do objednávkového procesu nástroj Foxentry.

Co vás na práci pro e-shop Country Life nejvíce baví?

Rozmanitost věcí, které při své každodenní práci dělám – od marketing až po rozvoj webu a vývoj některých funkcionalit, které by měly našim zákazníkům online nákup ještě víc zpříjemnit.

Co vám naopak v každodenní práci bere hodně času, a přitom to děláte nerad?

Však to znáte – jsou to hlavně maličkosti a porodní bolesti při zavádění nových procesů. Z poslední doby nás trochu nepříjemně překvapil poskytovatel platební brány, který předělal fakturaci, a nám se tím rozhodilo párování plateb.

Jaké UX problémy obecně jste řešili ve svém e-shopu a jaké konkrétně při vyplňování formulářů?

Obecně jsme řešili, že zákazníci neuměli najít pole pro vložení slevového kódu a pak nám ho psali do poznámky – kód se tím však nevalidoval a zákazníci tak chtěli uplatňovat i prošlé kódy.

Co se týče formulářů, tak zadaná adresa byla často ve špatném formátu a museli jsme ji ručně dohledávat podle Google Maps a Mapy.cz. Překlepy byly často i v mailových adresách a telefonních číslech, což nám komplikovalo navázanou automatizaci s Balíkobotem. Nejdřív jsme problém chtěli řešit s vývojáři, ale protože by podle nich řešení bylo drahé, nechali jsme to zatím u ledu. Po nějaké době jsme narazili na Foxentry – vysvětlili nám, co a jak, zjistili jsme, že řešení je relativně levné vzhledem k přínosům pro náš byznys, a když bylo navíc Foxentry nasazené v e-shopu během pár hodin, nebylo co řešit.

Zdokonalujete UX e-shopu Country Life pravidelně?

Při vývoji e-shopu jsme si udělali uživatelské testování mezi našimi 200 zaměstnanci a teď pravidelně jednou za rok testujeme novinky a podněty od zákazníků s externím konzultantem.

Jaký nejvýraznější efekt mělo nasazení Foxentry na vaše formuláře nebo databáze?

Velice dobře to funguje, můžeme porovnávat se Slovenskem, kde je to pořád starý systém bez validace formulářových polí. Funkci pročišťování databází od Foxentry zatím nepoužíváme, ale uvažujeme o jeho nasazení na náš ERP systém s 50 00 kontakty, abychom ho nemuseli pročišťovat manuálně nebo pomocí skriptů od dodavatele řešení.

Vylepšili byste Foxentry nějak? Chybí vám nějaká funkcionalita?

Chybí nám možnost pravidelné fakturace na úrovni účtu.

Chystáte ve svém e-shopu nějakou zajímavou novinku pro zákazníky, na kterou byste chtěli upozornit?

Hodně se teď zaměřujeme na edukativní obsah, aby u nás zákazník mohl nejen nakoupit bio potraviny a zdravou výživu, ale také se o ekozemědělství něco nového dozvěděl. Proto u nás najdete články o nejnovějších studiích o udržitelném zemědělství, ale také „lehčí obsah“, jako jsou recepty. V tištěné podobě vydáváme i vlastní časopis Dobroty, který na našich stránkách můžete prolistovat, nebo stáhnout.

Děkujeme za rozhovor a za 14 dní přineseme další zkušenost uživatelů Foxentry.

Anna Sálová

Anna Sálová

Anička se věnuje copywritingu a obsahové strategii přes 5 let. Začínala na volné noze, aby pak vedla copywritery v agentuře H1.cz. Odtud už byl jen kousek k založení vlastní obsahové agentury Content Wizards. Na jaře 2018 jí vyšla kniha Kreativní copywriting.

Marketing
Spolupráce s influencery a blogery: Jak je oslovit a na co si dát pozor

Spolupráce s influencery a blogery: Jak je oslovit a na co si dát pozor

9. 5. 2019 13:33

Součástí mojí práce jako obsahového stratéga je v dnešní době i spolupráce s influencery a blogery. Správně zvolená osobnost může vašemu e-shopu přinést relevantní návštěvnost, může zviditelnit...

Přečíst
Marketing
Katka Erfányuk: PPC – parťák pro SEO i copywriting

Katka Erfányuk: PPC – parťák pro SEO i copywriting

2. 5. 2019 15:01

Když jsem v oboru začínala, slýchala jsem celkem legrační zdůvodnění, proč spíš dělat “to” SEO, než PPC. “PPC stojí spoustu peněz, SEO je přece ZADARMO”...

Přečíst
Marketing
Open-source CMS platforma pro tvorbu e-shopu na míru: Kterou vybrat?

Open-source CMS platforma pro tvorbu e-shopu na míru: Kterou vybrat?

25. 4. 2019 12:58

Možná jste to zažili i vy sami – poptali jste web/e-shop na míru a daná firma vám ho na svém vlastním řešení naprogramovala. Problém ovšem...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy