Zkušenosti s Foxentry: Adam Košťálek ze Smarty.cz

24. 10. 2019 15:12

Foxentry
Zkušenosti s Foxentry: Adam Košťálek ze Smarty.cz

Chceme vám každý měsíc představit jednoho uživatele nástroje Foxentry pro pohodlnější vyplňování formulářů a čistá data v databázích. Dnes jsme poprosili o krátký rozhovor Adama Košťálka z e-shopu Smarty.cz.

Představte prosím krátce Smarty.cz?

Smarty.cz je internetový obchod, který se zaměřuje na prodej chytré elektroniky, jako jsou mobilní telefony, tablety, notebooky, audio-video zařízení a příslušenství.

Co vás na práci ve vašem e-shopu nejvíce baví?

Nejvíce mě baví návrh a realizace řešení, která mohou zákazníkovi pomoci s e-shopem lépe pracovat, lépe se na něm orientovat a celkově zpříjemnit proces nákupu. Vždy jsem rád, když mohu vidět pozitivní výsledky práce celého našeho týmu. To je samozřejmě velmi uspokojující a motivující zároveň.

Co vám naopak v každodenní práci bere hodně času, a přitom to děláte nerad?

Když nad tím přemýšlím, asi není nic, co by mi v práci bralo hodně času a zároveň bych to dělal nerad. V takové práci bych již asi nebyl. Obecně nemám příliš v lásce činnosti, které mě odvádějí od soustředěné práce – jako například odpovídání na hromadu příchozích e-mailů 😊

Jaké UX problémy obecně jste řešili ve svém e-shopu a jaké konkrétně při vyplňování formulářů?

Co se týká UX obecně, mezi problematické oblasti patří například zobrazování prvků na mobilních zařízeních. Na velkém monitoru není problém ovládací prvky umístit tak, aby se daly intuitivně používat. Na malém displeji je to často výzva. Při vyplňování formulářů se typicky řeší problémy s validací dat. Je třeba uživatele upozornit na to, že zadává nesprávný formát telefonního čísla, e-mailové adresy… Foxentry nám v tomto samozřejmě pomáhá.

Zdokonalujete UX e-shopu Smarty.cz pravidelně?

Zdokonalování UX e-shopu je nikdy nekončící proces. Jakoukoliv novou funkčnost navrhujeme tak, aby se dala snadno a intuitivně používat. V testování jsou nové funkce podrobovány kritice a upravovány tak dlouho, dokud nejsme spokojeni. Neváháme upravovat také již běžící funkčnosti.

Jaký nejvýraznější efekt mělo nasazení Foxentry na vaše formuláře nebo databáze? Obecně i z hlediska konkrétních čísel?

Na pár čísel se můžete podívat níže. Nicméně obecně řečeno před nasazením Foxentry na naše webové formuláře – ať již v procesu objednávky nebo při registraci uživatele – jsme se často potýkali s problémy způsobené nesprávně zadanými informacemi o uživatelích. Například automatické zasílání důležitých informací e-mailem často selhávalo kvůli překlepům v mailové adrese. Nesprávně zadané nebo prostě nezadané IČ firmy zase způsobovalo problémy účetnímu oddělení. Byli jsme samozřejmě schopni provést například validaci e-mailu po formální stránce, ale Foxentry nám pomáhá také s kontrolou faktické existence mailové adresy, a to je podstatný přínos. Další funkčnost, který přispívá k vyšší kvalitě dat, je automatické vyplnění celé adresy pouze na základě zadávané ulice.

S Foxentry se podařilo minimalizovat chybovost u adres o 41,61 %.
Díky Foxentry snížilo Smarty.cz chybovost zadávaných e-mailů o 59,02 %.

Pozn. Foxentry: A/B test probíhal od 19. 5. do 25. 5. a návštěvnost v košíku byla rozdělena na jednotlivé varianty 50/50. Jelikož mají ve Smarty.cz nastaveno Foxentry pro největší zákaznický komfort, návštěvníkům se nezobrazují všechny chybové hlášky.

Vylepšili byste Foxentry nějak? Chybí vám nějaká funkcionalita?

V tuto chvíli mě nic nenapadá.

Chystáte ve svém e-shopu nějakou zajímavou novinku pro zákazníky, na kterou byste chtěli upozornit?

Na e-shopu www.smarty.cz budeme brzy spouštět konfigurátor Maců. Zákazník si bude moci nakonfigurovat svůj vysněný Apple Mac na míru. Ostatně na našem sesterském e-shopu je již tento konfigurátor v provozu. Zkusit ho můžete na adrese: https://www.iwant.cz/Konfigurator-Mac-na-zakazku

Anna Sálová

Anna Sálová

Anička se věnuje copywritingu a obsahové strategii 7 let. Začínala na volné noze, aby pak vedla copywritery v agentuře H1.cz. Odtud už byl jen kousek k založení vlastní obsahové agentury Content Wizards. Na jaře 2018 jí vyšla kniha Kreativní copywriting.

Ostatní
Marketing
PR manažerka Adéla Flejšarová: PRko není prostě levná reklama

PR manažerka Adéla Flejšarová: PRko není prostě levná reklama

23. 1. 2020 14:53

Adéla se věnuje PR přes 12 let a pomáhala se zviditelněním třeba online tržišti Fler nebo e–shopu Mixit.cz. Jelikož je pro mnohé z nás PR...

Přečíst
Marketing
Nejzajímavější akce a konference pro e-shopaře a marketéry v zimě a na jaře 2020

Nejzajímavější akce a konference pro e-shopaře a marketéry v zimě a na jaře 2020

16. 1. 2020 16:23

Nový rok si žádá nové know-how. Ať už jste si předsevzali, že se letos budete více vzdělávat, nebo jen hledáte příležitost k networkingu s lidmi ze stejného...

Přečíst
UX
Marketing
7 psychologických efektů pro využití v marketingu

7 psychologických efektů pro využití v marketingu

10. 1. 2020 14:21

Přemýšlíte, jak v novém roce vylepšit svůj marketing? Možná k tomu nebudete potřebovat sofistikované nástroje a nové fičury, naopak postačí naplno využít principy lidské psychologie – při...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy