Webdesign trendy 2018/2019: Které z nich jste už využili?

16. 1. 2019 14:46

UX
Webdesign trendy 2018/2019: Které z nich jste už využili?

Rychlost, mobile-first a asymetrické rozložení – to jsou podle webdesignérů hlavní trendy pro příští rok.  Koukněte na patero, které by žádnému webdesignérovi nemělo ujít. Už jste stihli některé z vychytávek aplikovat na své weby?

Minimum pop-up oken

Situace s pop-up okny, cookies lištami a push notifikacemi začíná být nesnesitelná, a proto i Google začal penalizovat weby, které uživatele zahlcují přehnaným množstvím pop-up oken, které brání prohlížení obsahu. Penalizace se samozřejmě nedotkne webů, které potřebují pomocí pop-up okna ověřit věk nebo identitu uživatele.

TIP: Ani ty otravné cookies lišty na webu mít nemusíte 😊

Flat design a Zero UI

Flat design nahrává uživatelům mobilních zařízení – osekává nepotřebnou zdobnost a balast, a tím činí ovládání na mobilních zařízeních jednodušší a přehlednější. Tento trend se má dále prohlubovat, před nedávnem jsme psali o přístupu ZeroUI, kterému někteří webdesignéři říkají „využití negativního prostoru“ – i prázdné místo je prostě součást designua dá se s ním sofistikovaně pracovat.

Nekonvenční grid-based layouty a split screeny

S tím jak přichází nové nástroje, jak na základě gridu vytvářet celostránkové a komplexnější layouty, můžeme se těšit na více experimentů. Např. díky novém CSS Grid můžeme své sdělení koncipovat ve 2 dimenzích – vertikálně i horizontálně.

TIP: Na desktopu se také můžeme stále častěji setkat se split-screen designem. Zapomeňte na jeden hlavní obrázek, teď frčí rozpolcenost.

Video a animace

Stejně jako na Facebooku, i na webu častěji potkáme video přímo v headeru. Uživatel nasaje lépe atmosféru projektu a pochopí snáze postupy, které bychom běžně vypisovali třeba na celou stránku. Výzvou do budoucna je, aby taková videa nezpomalovala načítání stránek a nežrala mnoho dat navíc. Na lepší časy se blízká i v oblasti webových animací, ovšem počáteční nadšení, kdy designéři díky nástupu jQuery a CSS3 animovali úplně všechno, co šlo, se trend obrací k animacím, které nevyrušují uživatele a neodvádí ho od akce. Poetičtější odborníci trendu říkají interaktivní storytelling.

Zrychlený nákup pro mobilní zařízení a Mobile First

Jelikož Google na podzim začal preferovat pro indexování mobilní verzi webu před tou desktopovou, je na místě, pokud jsou vám pozice milé, investovat do mobilního či responzivního webu. Přečtěte si více o tom, zda jít bezhlavě za diktátem Mobile-First nebo zda pro své mobilní zákazníky připravit možnost zrychleného nákupu.

3 x letem webovým trendosvětem

  • Návrat patkového písma – Čím sterilnější jsou flat design weby, tím více se na weby vrací patkové písmo. Hlavně pro nadpisy, které oddělují sekce, nebo texty, které mají dodat důvěryhodnost. Z propadliště dějin začínají vykukovat i zapomenuté kulaté rohy  boxů a tlačítek.
  • Ostré gradienty – Plynulé přechody jsou passé, ať jsou pěkně vidět!
  • Šikmé oddělení sekcí na webu – Vyzkoušejte netradiční způsob oddělování sekcí a váš single-page web hned prokoukne.

Sledujete trendy, nebo je sami tvoříte? Pochlubte se nám svou webdesignérskou tvorbou.

Anna Sálová

Anna Sálová

Anička se věnuje copywritingu a obsahové strategii přes 5 let. Začínala na volné noze, aby pak vedla copywritery v agentuře H1.cz. Odtud už byl jen kousek k založení vlastní obsahové agentury Content Wizards. Na jaře 2018 jí vyšla kniha Kreativní copywriting.

Marketing
Ostatní
Inspirujte se: Originální packaging českých e-shopů

Inspirujte se: Originální packaging českých e-shopů

16. 7. 2019 16:15

Ne nadarmo se říká, že „obal prodává“ nebo že „soudíme knihu podle obalu“. Zajímavý obal, krabice nebo balení zboží z e-shopu vám vedle praktické funkce pomůže...

Přečíst
Ostatní
Jan Kalianko o onlajnu a e-shopech: Každý e-shop potřebuje v určité fázi něco jiného

Jan Kalianko o onlajnu a e-shopech: Každý e-shop potřebuje v určité fázi něco jiného

27. 5. 2019 12:53

Honza je pořadatelem mnoha akcí pro e-shopaře, jako je třeba E-shop summit nebo Czech On-line Expo. Nedávno prodal svůj vlastní ziskový e-shop a teď se...

Přečíst
Marketing
Spolupráce s influencery a blogery: Jak je oslovit a na co si dát pozor

Spolupráce s influencery a blogery: Jak je oslovit a na co si dát pozor

9. 5. 2019 13:33

Součástí mojí práce jako obsahového stratéga je v dnešní době i spolupráce s influencery a blogery. Správně zvolená osobnost může vašemu e-shopu přinést relevantní návštěvnost, může zviditelnit...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy