Start-upy vidí budoucnost v automatizaci marketingu. Položili jsme 4 otázky 4 zajímavým českým projektům

28. 2. 2019 12:00

Marketing
Start-upy vidí budoucnost v automatizaci marketingu. Položili jsme 4 otázky 4 zajímavým českým projektům

Automatizace marketingu, strojové učení a business intelligence jsou jedním z nejoblíbenějších oborů, na které se v poslední době start-upy orientují. Přečtěte si odpovědi 4 zajímavých hráčů na 4 základní otázky o jejich projektu a třeba vás zaujmou jejich nástroje, co umí pomoci při vyhodnocování návratnosti marketingových aktivit, optimalizaci kampaní, SEO a e-commerce.

Za Roivenue odpovídá CEO Pavel Šíma

Jaký byl prvotní impulz začít vyvíjet Roivenue?

Sami jsme jako marketéři pracovali ve velkých korporacích a agenturách a všechny nás trápilo to stejné: Jak vyhodnocovat investice do marketingu lépe. Jak se co nejvíce zbavit pocitů a rozhodovat se na základě dat.

Jaké byly největší překážky při vývoji?

Jsme rozkročení mezi 2 světy – datové analytiky, které zajímají data v surové podobě, a marketingové manažery, kteří naopak chtějí všechno vidět v hezkých barevných grafech a jednotlivých doporučeních. Vyhovět oběma skupinám najednou je často trochu oříšek.

Kdybyste měl vypíchnout 3 nejpřínosnější funkcionality svého nástroje, které by to byly?

  • Všechna data na jednom místě a přehled o SKUTEČNÉM ROI všech marketingových aktivit po aplikaci data-driven atribuce.
  • Modul Budget Optimizer, který sám od sebe navrhuje, jak lépe přerozdělit budget, aby se dosahovalo lepších výsledků.
  • Syndikace dat zpět do datové vrstvy a marketingových platforem. Díky tomu mohou klienti například bidovat jiným způsobem na různé zákaznické segmenty. 

Když byste měli jednou větou přesvědčit klienta, že váš nástroj je ten pravý, co byste řekli?

Opravdu jste si jistí, že nevyhazujete půlku marketingového rozpočtu z okna?

Za Marketing Miner odpovídá otec projektu Filip Podstavec

Jaký byl prvotní impulz začít vyvíjet Marketing Miner?

Těch impulzů bylo více a přicházely v průběhu času. Marketing Miner, ačkoli je oficiálně pouze 2,5 roku starý, má své kořeny v 6 let staré sadě API. Tu jsem používal nejprve pro svou vlastní práci a zjednodušoval si tak získávání podkladových dat při prací pro moje klienty.  Po přechodu do H1.cz, kde nás pracovalo v oddělení mnohem více, jsem s kolegy začal toto API sdílet pod názvem „Podstavec Tools“ 😀 a od té doby to šlo ráz na ráz. 

API se začalo šířit mezi kolegy v oboru, a to takovým způsobem, že mi v některých případech, kdy stahovalo data moc lidí najednou, začal padat server, na kterém mi běželo několik dalších webů. V tu dobu jsem se rozhodl, že to nemůžu nechat takto samovolně běžet a přidal alespoň autentizaci uživatelů, abych měl přehled, kdo a na kolik server vytěžuje. 

Abych to zkrátil, nakonec vznikla myšlenka dát tomu celému nějaké rozhraní (místo samotného API) a vyzkoušet, jestli za taková data budou konzultanti platit – to se ověřilo a následující rok se pracovalo na oficiálním spuštění Marketing Mineru. Z mé strany bylo hlavním impulzem to, že jsem za sebou chtěl nechat nějakou dlouhodobou hodnotu, kterou službami nevytvářím a pomoct kolegům v okolí. Věděl jsem, že takové věci mě hrozně naplňují a baví, takže jsem do toho vlastně šel jako člověk, který byl Saas a celkově startupy téměř nepolíbený (až na pár nepodařených předchozích pokusů).

Jaké byly největší překážky při vývoji?

Překážky jsou překážky jen do doby, dokud je neberete jako výzvy. Toto je ale zrovna věc, která mě na našem byznysu hrozně baví – nikdy není konec. Nemůžete říct, že máte dokonalý nástroj a uvnitř své mysli ani nesmíte pomýšlet na to, že je hotovo, nebo že je něco perfektní. Jakmile to uděláte, vypínáte v hlavě motor, který takovou věc táhne dál a víceméně si sami podřezáváte větev. Naprosto stejně to funguje i v oborech online marketingu. Ať už děláte SEO, PPC nebo analytiku, tak jakmile si o sobě začnete myslet, že jste v něčem nejlepší, tak ztrácíte pozornost, přestáváte vnímat novinky na trhu a velmi rychle zakrníte. 

Kdybyste měl vypíchnout 3 nejpřínosnější funkcionality svého nástroje, které by to byly?

  • Získání přehledu o své konkurenci. Na jaké dotazy je vidět, na jaké inzeruje, kde o ní vznikají zmínky apod.
  • Přesné datové podklady pro analýzy klíčových slov, které jsou jedním ze základních kamenů úspěšné onine marketingové strategie.
  • Měření pozic ve vyhledávačích.

Když byste měli jednou větou přesvědčit klienta, že váš nástroj je ten pravý, co byste řekli?

Vyzkoušejte si ho, posuďte, naučte se s ním a sami se rozhodněte 🙂 

Za Mergado odpovídá Ředitelka Content a Support Teamu Natália Saganová

Jaký byl prvotní impulz začít vyvíjet Mergado?

Pocit zoufalství, že víme, co zlepšit v inzerci na Heurece a Zboží.cz, ale neměli jsme nástroj, jak to udělat. Pak následoval nápad se slovy: „…To přece nemůže být moc složité…“ 🙂

Jaké byly největší překážky při vývoji?

Vlastní nesprávná rozhodnutí. Tedy ona byla strašně přínosná, protože ukázala cesty, které nikam nevedou. Nicméně cestu k cíli prodloužila.

Kdybyste měla vypíchnout 3 nejpřínosnější funkcionality svého nástroje, které by to byly?

  • Převod formátů (např. z Heureka feedu udělá feed např. pro Facebook)
  • Takřka libovolné úpravy či opravy feedu bez nutnosti programování (vše se nakliká uživatelsky)
  • Rozšiřitelní o aplikace (např. pro automatický bidding)

Když byste měli jednou větou přesvědčit klienta, že váš nástroj je ten pravý, co byste řekli?

Mergado je špičkový a komplexní nástroj pro řízení inzerce na zbožových srovnávačích a v PPC systémech, který za málo peněz zařídí hodně muziky.

Za Luigi’s Box odpovídá CEO Radoslav Balajka

Jaký byl prvotní impulz začít vyvíjet Luigi’s Box?

Každý dnes pravidelne nakupuje online a myslím, že každý sa stretáva so situáciou, kedy na eshope nevie vyhľadávaním nájsť produkt, ktorý hľadá. Jednoducho vyhľadávanie na eshopoch je častokrát veľmi veľmi zlé.  Rovnako tomu bolo aj v časoch, keď vznikla idea Luigi’s Boxu. Mali sme rovnako zlé skúsenosti a jednoducho sme si povedali – poďme s tým niečo urobiť.

Jaké byly největší překážky při vývoji?

Na začiatku boli najväčšou prekážkou financie. Ak chcete urobiť skvelý produkt, potrebujete na ňom pracovať fulltime, nielen ako hobby popri zamestnaní. Po získaní prvej investície a rozšírení kolektívu sme sa naozaj naštartovali. Pri samotnom vývoji produktu sme žiadne zásadné problémy nemali, máme skvelý team.

Kdybyste měl vypíchnout 3 nejpřínosnější funkcionality svého nástroje, které by to byly?

  • Diagnostika (search analytics) – Luigi’s Box vám veľmi zrozumiteľným spôsobom odhalí a ukáže všetky problémy vášho vyhľadávania. Ak ich spoznáte, viete ich aj odstrániť a váš eshop okamžite zvýši tržby.
  • Lepšie vyhľadávanie (onsite search as a service) – Klientom poskytujeme celé vyhľadávanie alebo nápovedu ako službu.
  • Zlepšenie performance kampaní – Veľmi zaujímavé je sledovať, aké kľúčové slová pri hľadaní produktov návštevníci použili. Ľudia častokrát pri hľadaní produktu používajú slang, nespisovné výrazy, či hľadajú produkt podľa jeho vlastností. Ak realizujete kampane v online prostredí, vaši marketingoví manažéri tieto – často unikátne výrazy – ocenia. Stačí ich jednoducho a automatizovane “nalievať” do softvéru na správu vašich kampaní a váš “výkonnostný marketing” bude ešte výkonnejší. Máme na to API.

Když byste měli jednou větou přesvědčit klienta, že váš nástroj je ten pravý, co byste řekli?

Ak návštevník nemôže na vašom eshope nájsť to, čo hľadá, nemôže to ani kúpiť. Zlepšením vyhľadávania, zvýšite svoje príjmy. Takže, ako je na tom to vaše vyhľadávanie?

Máte pro nás tip na zajímavý nástroj? Napište nám a my zase rádi napíšeme o vás.

Anna Sálová

Anna Sálová

Anička se věnuje copywritingu a obsahové strategii přes 5 let. Začínala na volné noze, aby pak vedla copywritery v agentuře H1.cz. Odtud už byl jen kousek k založení vlastní obsahové agentury Content Wizards. Na jaře 2018 jí vyšla kniha Kreativní copywriting.

Marketing
Ostatní
Inspirujte se: Originální packaging českých e-shopů

Inspirujte se: Originální packaging českých e-shopů

16. 7. 2019 16:15

Ne nadarmo se říká, že „obal prodává“ nebo že „soudíme knihu podle obalu“. Zajímavý obal, krabice nebo balení zboží z e-shopu vám vedle praktické funkce pomůže...

Přečíst
Ostatní
Jan Kalianko o onlajnu a e-shopech: Každý e-shop potřebuje v určité fázi něco jiného

Jan Kalianko o onlajnu a e-shopech: Každý e-shop potřebuje v určité fázi něco jiného

27. 5. 2019 12:53

Honza je pořadatelem mnoha akcí pro e-shopaře, jako je třeba E-shop summit nebo Czech On-line Expo. Nedávno prodal svůj vlastní ziskový e-shop a teď se...

Přečíst
Marketing
Spolupráce s influencery a blogery: Jak je oslovit a na co si dát pozor

Spolupráce s influencery a blogery: Jak je oslovit a na co si dát pozor

9. 5. 2019 13:33

Součástí mojí práce jako obsahového stratéga je v dnešní době i spolupráce s influencery a blogery. Správně zvolená osobnost může vašemu e-shopu přinést relevantní návštěvnost, může zviditelnit...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy