Rozšířená realita: Jak ji už dnes využít v byznysu?

16. 8. 2018 08:01

Ostatní
Rozšířená realita: Jak ji už dnes využít v byznysu?

Google Glass nebo herní brýle Samsung VR Gear – asi nejznámější příklady rozšířené a virtuální reality, které proběhly médii. 1. zařízení se neujalo, ale VR gaming sety jsou už běžnou a dostupnou výbavou herních nadšenců. Přesto to vypadá, že i když nás už několik let inovátoři chystají na pořádný AR a VR boom, masivnější využití jinde než v gamingu nás teprve čeká. Že se ta chvíle blíží ale naznačuje fakt, že do rozvoje těchto technologií v posledních 2 letech pořádně šláply Apple i Google, s jejichž software development kity můžete začít tvořit AR aplikace mnohem jednodušeji.

ARKit a ARCore

K dispozici jsou konečně 2 vývojářské platformy, ARKit pro iOS a ARCore pro Android, a vývojáři už stihli za několik měsíců vytvořit pomocí obou devkitů desítky zajímavých projektů. Můžete si je vyzkoušet, pokud máte zařízení s iOS 11, Google Pixel a Pixel XL, Pixel 2 a 2 XL, nebo konkrétní zařízení, jako je Samsung Galaxy S7, S7 EDGE, S8 S8+, Galaxy Note 8, LG V30 a V30+ (s Androidem 8 Oreo), Asus Zenfone AR nebo OnePlus 5. Pro Android si také si potřebujete stáhnout z Google Play engine ARCore. A pokud máte ambice naskočit na AR vlnu, můžete si pomocí těchto kitů vytvořit aplikaci, kterou využijete nejen k zábavě, ale k růstu svého byznysu.

Gamifikace nakupování aneb Využití v e-commerce

  • Virtuální prohlídky show-roomu nebo zamýšleného developerského projektu využívá už dnes mnoho obchodníků.
  • Zobrazení vašich produktů v reálném prostoru – nábytek si zákazník lépe představí přímo ve svém bytě. Vyzkoušejte IKEA Places vyvinuté pomocí ARKit.
  • Virtuální zkoušení oblečení, brýlí nebo dekorativní kosmetiky.
  • Porovnávaní cen vystaveného zboží v různých obchodech a e-shopech.
  • Cross-sell a up-sell. Po namíření mobilu na špagety v samoobsluze vám AR nabídne recept a nasměruje na další ingredience.
  • Zákaznická podpora, kde operátor názorně ukáže, co zmáčknout a poštelovat, aby produkt fungoval tak, jak má. Vyzkoušejte AR aplikaci Chalk rovněž vytvořenou s ARKitem.

TIP: Facebook na nedávné konferenci představil novinku pro firemní zakazníky – rozšířenou realitu v aplikaci Messenger. Funkce je zatím v beta verzi a vedle dalších vychytávek z poslední doby, jako je nastavení chatbota, budete nově moci v aplikaci vyzvat k aktivaci fotoaparátu, aby si produkt z reklamy mohl zákazník promítnout do reálného světa.

Rozšířená realita v marketingových kampaních

  • Augmented reality hry ve stylu Pokémon Go.
  • Billboardy, které po namíření fotoaparátu obživnou.
  • Aktivace bonusového obsahu pomocí beaconů v reálním prostoru. Např. při bloumání obchodním centrem vám (máte-li zapnuté push notifikace) v mobilu přistane sleva do obchodu, kolem kterého právě procházíte. Dodáte svým sdělením kontext a relevanci.

Jindřich Trapl ze společnosti XLAB na Czech VR Festu okomentoval hlavní výhodu využití AR a VR v marketingu, jako cestu, jak nabídnout při nakupování zážitek a jak účinně upoutat pozornost: „V dnešním světě plném vjemů a informací umožňuje VR mít zákazníka pouze pro sebe, a to ve 100% imerzivním prostředí. Můžete mu představit jakoukoli značku, její hodnotu a vzít ho do kterékoli destinace na světě.“

Setkali jste se s nějakou pěknou aplikací VR nebo AR v reklamě, retailu nebo e-commerce?

Anna Sálová

Anna Sálová

Anička se věnuje copywritingu a obsahové strategii 7 let. Začínala na volné noze, aby pak vedla copywritery v agentuře H1.cz. Odtud už byl jen kousek k založení vlastní obsahové agentury Content Wizards. Na jaře 2018 jí vyšla kniha Kreativní copywriting.

Marketing
UX
6+1 tipů, jak v e-shopu lépe komunikovat slevy

6+1 tipů, jak v e-shopu lépe komunikovat slevy

13. 8. 2019 13:56

Přečtěte si shrnutí nejdůležitějších poznatků z oblasti UX a e-commerce od jedné z nejrespektovanějších výzkumných agentur na světě – Nielsen Norman Group. V jednom ze svých posledních marketingových...

Přečíst
Marketing
Honza Bartoš o Facebook reklamě: Počet lajků, fanoušků a komentářů není důležitý. Důležitý je výkon a zisk!

Honza Bartoš o Facebook reklamě: Počet lajků, fanoušků a komentářů není důležitý. Důležitý je výkon a zisk!

31. 7. 2019 10:00

Honza je jeden z předních odborníků na výkonností reklamu na Facebooku. Reklamy vytváří hlavně proto, aby vydělávaly. Zdá se to jako samozřejmost, ale uvidíte, že...

Přečíst
Marketing
Co je strategic giving a jak vám pomůže propagovat svůj brand a produkty

Co je strategic giving a jak vám pomůže propagovat svůj brand a produkty

24. 7. 2019 14:19

Dnešní článek nebude nic pro skrblíky. Podíváme se na fenomén strategic giving, který je dnes v souvislosti s influencer marketingem aktuálnější než kdy jindy. Už klasik se...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy