Nezapomínejte na stránku 404: Bavte, vzdělávejte a prodávejte!

21. 11. 2019 15:44

Marketing
UX
Nezapomínejte na stránku 404: Bavte, vzdělávejte a prodávejte!

Hezká 404 stránka, která ladí s designem webu a nenechá uživatele viset ve vzduchoprázdnu s otázkou „A co teď?“, už se stala pro mnohé provozovatele webů a e-shopu samozřejmostí. Přinášíme vám proto další tipy, jak stránku 404 využít pro něco víc než jen navedení zpět na homepage, mapu webu, nebo vyhledávací řádek.

Co je stránka 404 a error 404?

404 nebo Not Found je stavový kód, který se uživateli zobrazí v případě, že daný obsah (soubor) nebyl nalezen/neexistuje. Na vašem webu nejčastěji vzniká překlepem v URL adrese ze strany uživatele nebo prokliknutím odkazu, jehož cílová stránka už neexistuje (např. v článku odkazujete na produkt, který už na webu nemáte). 

TIP: Co by na stránce 404 rozhodně nemělo chybět?

  • Informace, co se stalo.
  • Informace, co má uživatel dělat teď. Pokud mu to neřekneme, riskujeme, že z webu zcela odejde.
  • Co dělat teď se nejčastěji řeší výzvou k návratu na homepage, zobrazením mapy webu, kde si uživatel může rovnou vybrat, kam půjde, nebo nabídnutím vyhledávacího řádku pro interní vyhledávání v rámci vašeho webu. Můžete využít jen jeden prvek, nebo jejich kombinaci.

404 stránka s dynamickým nebo aktuálním obsahem

Když už se chybová stránka zobrazí, je škoda nevyužít faktu, že na ní už uživatel je a vy máte jeho pozornost. Vedle nutných prvků, které zmiňujeme výše, můžete automaticky generovat nejnovější obsah z blogu, nebo na 404 vyvěsit nejnovější pracovní inzerát („Něco se porouchalo. Jestli víš, jak to spravit, ozvi se – zrovna hledáme správce webu.“) Podstrčíte tam uživateli informace, na které chcete aktuálně upozornit.

Ukázka: Dynamický obsah s použitím Custom Search API od Google doporučí odkazy, které se nejvíce podobají tomu, co uživatel původně hledal (klíčovým slovům v chybné URL)

Ukázka: Nejnovější články z blogu

Ukázka: Pracovní inzerát a výzva k odebírání nových pracovních nabídek

Ukázka: Pokaždé nový pes z Amazonu k seznámení

404 stránka, co vzdělává

Pokud nabízíte na svém webu nějakou aplikaci, editor, nebo nástroj, hodí se zobrazit uživateli uživatelský tip, jak nástroj ještě více vytěžit (jak se stát power-userem). Nabídněte nějaký zajímavý hack nebo „amazing fact“, kterým se uživatel může mezi řečí blýsknout před kolegy nebo přáteli.

Ukázka: Tip na používání aplikace, webu

Ukázka: Amazing fact

404 stránka, co prodává

Konverze je pro vás alfou a omegou? Vtělte ji do své 404ky. Jak jsme již výše zmiňovali nejnovější články z blogu, stejně tak můžete na stránku 404 vygenerovat nejnovější produkt v nabídce nebo akční zboží. Můžete také využít situace, kdy je uživatel možná trochu naštvaný, protože se dostal na neexistující stránku, a nabídnout mu jako omluvu slevový kód. A kombinace slevový kód + tip na nejnovější produktovou pecku je jasný recept na konverzi 😊  

Ukázka: Produktový tip

Ukázka: 404 pro získávání leadů, navíc s tematicky relevantním obsahem

Ukázka: Slevový kód a při odchodu navíc pop-up

Ukázka: Produktový tip, akční zboží, aktuální obsah, slevový kód a ještě výzva k odběru newsletteru a stažení appky

Dejte uživateli dárek

Třeba obrázek na plochu ke stažení.

A jako bonus: Interaktivní 404

Každý si rád hraje – v ukázce níže můžete za chybovou stránku někomu pořádně zatopit.

Na závěr se chceme pochlubit svou liščí 404kou Foxentry. Co na ni říkáte?

Anna Sálová

Anna Sálová

Anička se věnuje copywritingu a obsahové strategii 7 let. Začínala na volné noze, aby pak vedla copywritery v agentuře H1.cz. Odtud už byl jen kousek k založení vlastní obsahové agentury Content Wizards. Na jaře 2018 jí vyšla kniha Kreativní copywriting.

Marketing
Yield management: Cesta k vyšším ziskům, nebo ke ztrátě důvěry zákazníků?

Yield management: Cesta k vyšším ziskům, nebo ke ztrátě důvěry zákazníků?

6. 12. 2019 15:02

Ta správná cena pro toho správného člověka v ten správný čas – zní to jako cesta k vyšším ziskům? Nebo jako diskriminace různých skupin zákazníků? Dynamickou úpravu...

Přečíst
Marketing
UX
Získejte více konverzí od zákazníků díky Gmail Inbox Actions

Získejte více konverzí od zákazníků díky Gmail Inbox Actions

28. 11. 2019 15:05

Kouknout do schránky, otevřít e-mail, prokliknout se na stránky e-shopu, provést akci. Zdá se vám to jako dlouhá cesta? Nám také. Proto vám přinášíme tipy...

Přečíst
UX
Co je UX writing a jakou roli hraje ve vašem projektu?

Co je UX writing a jakou roli hraje ve vašem projektu?

14. 11. 2019 13:12

Weby, e-shopy, aplikace, orientační systémy nebo ovládací panely – nejen tam najdete více či méně povedené UX texty, tedy texty pro uživatelská rozhraní. Jak na...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy