Nezapomínejte na stránku 404: Bavte, vzdělávejte a prodávejte!

21. 11. 2019 15:44

UX
Marketing
Nezapomínejte na stránku 404: Bavte, vzdělávejte a prodávejte!

Hezká 404 stránka, která ladí s designem webu a nenechá uživatele viset ve vzduchoprázdnu s otázkou „A co teď?“, už se stala pro mnohé provozovatele webů a e-shopu samozřejmostí. Přinášíme vám proto další tipy, jak stránku 404 využít pro něco víc než jen navedení zpět na homepage, mapu webu, nebo vyhledávací řádek.

Co je stránka 404 a error 404?

404 nebo Not Found je stavový kód, který se uživateli zobrazí v případě, že daný obsah (soubor) nebyl nalezen/neexistuje. Na vašem webu nejčastěji vzniká překlepem v URL adrese ze strany uživatele nebo prokliknutím odkazu, jehož cílová stránka už neexistuje (např. v článku odkazujete na produkt, který už na webu nemáte). 

TIP: Co by na stránce 404 rozhodně nemělo chybět?

  • Informace, co se stalo.
  • Informace, co má uživatel dělat teď. Pokud mu to neřekneme, riskujeme, že z webu zcela odejde.
  • Co dělat teď se nejčastěji řeší výzvou k návratu na homepage, zobrazením mapy webu, kde si uživatel může rovnou vybrat, kam půjde, nebo nabídnutím vyhledávacího řádku pro interní vyhledávání v rámci vašeho webu. Můžete využít jen jeden prvek, nebo jejich kombinaci.

404 stránka s dynamickým nebo aktuálním obsahem

Když už se chybová stránka zobrazí, je škoda nevyužít faktu, že na ní už uživatel je a vy máte jeho pozornost. Vedle nutných prvků, které zmiňujeme výše, můžete automaticky generovat nejnovější obsah z blogu, nebo na 404 vyvěsit nejnovější pracovní inzerát („Něco se porouchalo. Jestli víš, jak to spravit, ozvi se – zrovna hledáme správce webu.“) Podstrčíte tam uživateli informace, na které chcete aktuálně upozornit.

Ukázka: Dynamický obsah s použitím Custom Search API od Google doporučí odkazy, které se nejvíce podobají tomu, co uživatel původně hledal (klíčovým slovům v chybné URL)

Ukázka: Nejnovější články z blogu

Ukázka: Pracovní inzerát a výzva k odebírání nových pracovních nabídek

Ukázka: Pokaždé nový pes z Amazonu k seznámení

404 stránka, co vzdělává

Pokud nabízíte na svém webu nějakou aplikaci, editor, nebo nástroj, hodí se zobrazit uživateli uživatelský tip, jak nástroj ještě více vytěžit (jak se stát power-userem). Nabídněte nějaký zajímavý hack nebo „amazing fact“, kterým se uživatel může mezi řečí blýsknout před kolegy nebo přáteli.

Ukázka: Tip na používání aplikace, webu

Ukázka: Amazing fact

404 stránka, co prodává

Konverze je pro vás alfou a omegou? Vtělte ji do své 404ky. Jak jsme již výše zmiňovali nejnovější články z blogu, stejně tak můžete na stránku 404 vygenerovat nejnovější produkt v nabídce nebo akční zboží. Můžete také využít situace, kdy je uživatel možná trochu naštvaný, protože se dostal na neexistující stránku, a nabídnout mu jako omluvu slevový kód. A kombinace slevový kód + tip na nejnovější produktovou pecku je jasný recept na konverzi 😊  

Ukázka: Produktový tip

Ukázka: 404 pro získávání leadů, navíc s tematicky relevantním obsahem

Ukázka: Slevový kód a při odchodu navíc pop-up

Ukázka: Produktový tip, akční zboží, aktuální obsah, slevový kód a ještě výzva k odběru newsletteru a stažení appky

Dejte uživateli dárek

Třeba obrázek na plochu ke stažení.

A jako bonus: Interaktivní 404

Každý si rád hraje – v ukázce níže můžete za chybovou stránku někomu pořádně zatopit.

Na závěr se chceme pochlubit svou liščí 404kou Foxentry. Co na ni říkáte?

Anna Sálová

Anna Sálová

Anička se věnuje copywritingu a obsahové strategii 7 let. Začínala na volné noze, aby pak vedla copywritery v agentuře H1.cz. Odtud už byl jen kousek k založení vlastní obsahové agentury Content Wizards. Na jaře 2018 jí vyšla kniha Kreativní copywriting.

Ostatní
Marketing
PR manažerka Adéla Flejšarová: PRko není prostě levná reklama

PR manažerka Adéla Flejšarová: PRko není prostě levná reklama

23. 1. 2020 14:53

Adéla se věnuje PR přes 12 let a pomáhala se zviditelněním třeba online tržišti Fler nebo e–shopu Mixit.cz. Jelikož je pro mnohé z nás PR...

Přečíst
Marketing
Nejzajímavější akce a konference pro e-shopaře a marketéry v zimě a na jaře 2020

Nejzajímavější akce a konference pro e-shopaře a marketéry v zimě a na jaře 2020

16. 1. 2020 16:23

Nový rok si žádá nové know-how. Ať už jste si předsevzali, že se letos budete více vzdělávat, nebo jen hledáte příležitost k networkingu s lidmi ze stejného...

Přečíst
UX
Marketing
7 psychologických efektů pro využití v marketingu

7 psychologických efektů pro využití v marketingu

10. 1. 2020 14:21

Přemýšlíte, jak v novém roce vylepšit svůj marketing? Možná k tomu nebudete potřebovat sofistikované nástroje a nové fičury, naopak postačí naplno využít principy lidské psychologie – při...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy