Na co myslet, když vybíráte dopravce zásilek pro e-shop

Na co myslet, když vybíráte dopravce zásilek pro e-shop

Zorientujte se s námi pomocí hlavních kritérií, které mohou být rozhodující pro úspěch vašeho e-shopu, zkušeností samotných e-shopařů a získejte i pár tipů navíc.

Kritéria pro výběr dopravce

  • Spolehlivost
  • Doba dodání
  • Cena za zásilku
  • Reklamace a zákaznický servis
  • Servis pro adresáta, jako je sledování zásilky, změna dodacích údajů atp.
  • Možnost osobního odběru a výdejní síť pro adresáty

Zkušenosti e-shopařů s nejpopulárnějšími dopravci a službami v ČR

(názory z FB skupiny Podnikatelé a živnostníci a Provozovatelé e-shopů)

Dopravci

PPL a PPL Parcel Shop

+ patří k levnějším

+ patrně nepopulárnější dopravce

+ dobrý servis pro adresáta, sledování zásilky apod.

 – stížnosti na spolehlivost a zákaznickou podporu, nereagují na poptávku

GLS

+ sms servis pro adresáta

+ dobrá podpora s callcentrem

+ příjemní řidiči, se kterými se jde domluvit i na nečekaných svozech

+ sběrné místo pro zásilky (hmotnost do 5 kg a objemová délka 200 cm)

+ výdejní místo pro zásilky

 – často neuznávání reklamací kvůli vyšším nároků na zabalení zboží

Geis

+ cena

+ možnost vyzvednutí zásilky v GeisPointu

 – stížnosti na kvalitu, zapomenou přijet pro balíky, poškozené balíky atd.

 – dávejte si pozor na vyúčtování a důsledně jej kontrolujte

In Time

+ poštomaty InPost

– patrně nejkritizovanější dopravce

Pozn. Měli by se teď údajně zlepšovat, protože se vyměnilo vedení a společnost koupila Rakouská pošta.

DPD

+ hodnocen jako nejspolehlivější

+ příjemná zákaznická péče „I malý e-shop si připadá jako důležitý klient“

+ dobrá cena při doručení do Zásilkovny

+ dobrý servis pro adresáta

 – není nejlevnější

Česká pošta

+ výhodnější cena pro malé zásilky (např. velikost doporučeného dopisu)

+ informace mailem o balíku

+ možnost odvézt hromadně zásilky na poštu

 – user-unfriendly systém, hlavně co se týče zadávání štítků

 – další libůstky České pošty, které všichni známe…

TopTrans

+ e-shopaři rádi využívají na křehké zásilky

Sítě odběrných míst

Zásilkovna

+ široká síť odběrných míst

+ možnost odvézt na Zásilkovnu hromadně všechny balíky (svoz je možný od 12 balíků denně)

 – lepší pro městské zákazníky, mimo město může být nejbližší Zásilkovna i 30 minut autem, takže vyjde nastejno s ČP

 – poplatek za vyzvednutí pro zákazníka

Uloženka.cz

+ populární na Slovensku

 – omezená možnost podat hromadně zásilky

 – dlouhá doba, než pošlou na účet e-shopaře částku za dobírky

 – slabší zákaznická péče

Aplikace pro správu zásilek

Balíkonoš

+ výhodné nabídky cen dopravy (hlavně v kombinaci s GLS) a obalových materiálů

+ spolupracuje s Shoptet a Shopsys, propojení pomocí API

+ vše platíte jednou fakturou po 14 dnech

+ doporučovaný pro zásilky mezi 1-20 kg

Balíkobot

+ integrace v Shoptetu

+ jednoduchý tisk štítků na pár kliků

TIP: Start-up Zaslat.cz vám po zadání detailů o balíku automaticky najde nejvýhodnější dopravu včetně různých kombinací služeb. Vše zaplatíte na jednom místě.

Oblíbené kombinace služeb

Co se týče volby dopravce, nemusí jít nutně o Sofiinu volbu – nejčastěji e-shopaři využívají kombinaci několika řešení, přičemž Česká pošta je v českém prostředí takovým „must-have“, bez kterého se neobejdete:

  • nejoblíbenější kombinace: ČP + Zásilkovna
  • nejoblíbenější kombinace: ČP a DPD + Zásilkovna
  • nejoblíbenější kombinace: Balíkobot + ČP, DPD a Uloženka

Každý e-shop má samozřejmě své individuální potřeby, ať už se to týká počtu odbavených zásilek, jejich váhy nebo specifických nároků na přepravu určitého typu zboží. Proto je nejlepší poptat nabídky individuálně a porovnat je mezi sebou.

TIP: Nepodceňujte ani design svých balíčků. Můžete tak vyboostovat vnímání značky a podpořit aktivitu zákazníků na sociálních sítích (přidejte kartičku s výzvou ke sdílení a oficiálním hashtagem). Přidaní malého dárku zdarma může zvýšit hodnocení na srovnávačích nebo hodnotících serverech. Pokud máte vysoké procento vratek, osvědčilo se také přidávání reklamačního formuláře do balení. Prostě udělejte z unboxingu zážitek! Mrkněte na prezentaci Honzy Kvasničky ze Support Day, kde najdete detailní tipy, jak na to.