Konverzační rozhraní přiblíží váš byznys lidem

31. 1. 2019 16:19

Ostatní
Konverzační rozhraní přiblíží váš byznys lidem

Říkáte si, o čem je řeč? Nemluvíme teď o hlasovém vyhledávání – v konverzačním uživatelském rozhraní stále píšete, ale nevyplňujete o samotě sáhodlouhé formuláře nebo nevybíráte z širokého menu e-shopu – nepřizpůsobujete se systému komunikace, který je vlastní strojům.  Podívejte se na různé podoby konverzačního rozhraní a třeba vás inspirují k modernizaci způsobu, jakým se zákazníky komunikujete, nebo jak nakupují na vašem e-shopu.

Inspirováno messaging appkami

Jako první příklad konverzačního rozhraní nám poslouží v poslední době stále populárnější, ale stále dost hloupí chatboti. Zkuste je využít na něco jiného než „kožené“ rozhovory o vašem brandu, nebo zaklikávání předpřipravených odpovědí – nasaďte je místo registračního formuláře, reklamačního formuláře nebo místo dotazníku pro získávání zpětné vazby. Taková konverzace pak může vypadat následovně:

  • Dobrý den, jak se jmenujete?
  • Karel.
  • Ráda Vás poznávám Karle, já jsem chatbot XYZ. Nemusíte vyplňovat žádný formulář, jen mi řekněte, jak jste byl spokojený s posledním nákupem. Byla v pořádku doprava?
  • Jo, docela jo.
  • Kdybyste měl svoji spokojenost vyjádřit číslem od 1 do 10, kde 10 je nejlepší, jakou byste nám dal známku?
  • Tak 8,5.
  • Co se pokazilo, že nemůžete dát s čistým svědomím desítku?
  • ….

Pro mladé lidi je messaging nejoblíbenější formou komunikace, a právě jejich návyky se inspirovali UXáci a technologové při rozvíjení konverzačních rozhraní.

TIP: Konverzační formulář můžete na web nasadit například pomocí open-source řešení od SPACE10.

Najděte, co opravdu hledáte zn. Intuitivně

Představte si situaci, kdy jsme doma, nebo na cestách a hledáte restauraci, která vaří jídlo, na které máte zrovna chuť, je levná, je ve čtvrti, kde se zrovna nacházíte, a má volno pro 2 zítra v 19.00. Běžně byste začali vyhledávat po jednom nebo více parametrech na Googlu, nebo byste začali vyhledávat nebo filtrovat v nějakém agregátoru. V takovém případě by vaše interakce opět byla limitována možnostmi, které vám stanovil stroj. Jak na podobný úkol s využitím konverzačního rozhraní?

Takhle!

Příklad konverzačního rozhraní


Když ke svému netradičnímu formuláři přidáte ještě strojové učení, aby si postupně vychytal nejoblíbenější a nejlogičtější kombinace, zákazníkům spadne z uživatelského zážitku čelist.

Anna Sálová

Anna Sálová

Anička se věnuje copywritingu a obsahové strategii 7 let. Začínala na volné noze, aby pak vedla copywritery v agentuře H1.cz. Odtud už byl jen kousek k založení vlastní obsahové agentury Content Wizards. Na jaře 2018 jí vyšla kniha Kreativní copywriting.

Ostatní
David Zábrž: „Kdo se nezalekne nejisté doby a bude nyní inovovat, vzejde z ní jako vítěz.“

David Zábrž: „Kdo se nezalekne nejisté doby a bude nyní inovovat, vzejde z ní jako vítěz.“

22. 2. 2021 10:41

Změnila koronavirová epidemie postoj korporací k inovacím a digitalizaci? A jak mohou startupy efektivně spolupracovat s velkými společnostmi? Nejen o tom jsme se bavili s...

Přečíst
Marketing
Ostatní
Tomáš Cironis: „Nepřestávejte svůj nápad zlepšovat a inovovat.“

Tomáš Cironis: „Nepřestávejte svůj nápad zlepšovat a inovovat.“

18. 11. 2020 10:38

Tomáš Cironis je ředitelem mezinárodního startupového eventu Startup World Cup & Summit (SWCSummit). Pravidelně se dostává do kontaktu s nejlepšími evropskými startupy či nejzajímavějšími investory z celé...

Přečíst
Foxentry
UX
Velká případová studie Benu.cz

Velká případová studie Benu.cz

11. 6. 2020 16:07

Podívejte se na reálný přínos Foxentry na jedné z největších českých lékaren. Ve velkém A/B testu jsme testovali několik metrik a výsledky vás jistě mile...

Přečíst