Konverzační rozhraní přiblíží váš byznys lidem

31. 1. 2019 16:19

Ostatní
Konverzační rozhraní přiblíží váš byznys lidem

Říkáte si, o čem je řeč? Nemluvíme teď o hlasovém vyhledávání – v konverzačním uživatelském rozhraní stále píšete, ale nevyplňujete o samotě sáhodlouhé formuláře nebo nevybíráte z širokého menu e-shopu – nepřizpůsobujete se systému komunikace, který je vlastní strojům.  Podívejte se na různé podoby konverzačního rozhraní a třeba vás inspirují k modernizaci způsobu, jakým se zákazníky komunikujete, nebo jak nakupují na vašem e-shopu.

Inspirováno messaging appkami

Jako první příklad konverzačního rozhraní nám poslouží v poslední době stále populárnější, ale stále dost hloupí chatboti. Zkuste je využít na něco jiného než „kožené“ rozhovory o vašem brandu, nebo zaklikávání předpřipravených odpovědí – nasaďte je místo registračního formuláře, reklamačního formuláře nebo místo dotazníku pro získávání zpětné vazby. Taková konverzace pak může vypadat následovně:

  • Dobrý den, jak se jmenujete?
  • Karel.
  • Ráda Vás poznávám Karle, já jsem chatbot XYZ. Nemusíte vyplňovat žádný formulář, jen mi řekněte, jak si byl spokojený s posledním nákupem. Byla v pořádku doprava?
  • Jo, docela jo.
  • Kdybyste měl svoji spokojenost vyjádřit číslem od 1 do 10, kde 10 je nejlepší, jakou byste nám dal známku?
  • Tak 8.5.
  • Co se pokazilo, že nemůžete dát s čistým svědomím desítku?
  • ….

Pro mladé lidi je messaging nejoblíbenější formou komunikace, a právě jejich návyky se inspirovali UXáci a technologové při rozvíjení konverzačních rozhraní.

TIP: Konverzační formulář můžete na web nasadit například pomocí open-source řešení od SPACE10.

Najděte, co opravdu hledáte zn. Intuitivně

Představte si situaci, kdy jsme doma, nebo na cestách a hledáte restauraci, která vaří jídlo, na které máte zrovna chuť, je levná, je ve čtvrti, kde se zrovna nacházíte, a má volno pro 2 zítra v 19.00. Běžně byste začali vyhledávat po jednom nebo více parametrech na Googlu, nebo byste začali vyhledávat nebo filtrovat v nějakém agregátoru. V takovém případě by vaše interakce opět byla limitována možnostmi, které vám stanovil stroj. Jak na podobný úkol s využitím konverzačního rozhraní?

Takhle!

Příklad konverzačního rozhraní


Když ke svému netradičnímu formuláři přidáte ještě strojové učení, aby si postupně vychytal nejoblíbenější a nejlogičtější kombinace, zákazníkům spadne z uživatelského zážitku čelist.

Anna Sálová

Anna Sálová

Anička se věnuje copywritingu a obsahové strategii 7 let. Začínala na volné noze, aby pak vedla copywritery v agentuře H1.cz. Odtud už byl jen kousek k založení vlastní obsahové agentury Content Wizards. Na jaře 2018 jí vyšla kniha Kreativní copywriting.

Marketing
UX
6+1 tipů, jak v e-shopu lépe komunikovat slevy

6+1 tipů, jak v e-shopu lépe komunikovat slevy

13. 8. 2019 13:56

Přečtěte si shrnutí nejdůležitějších poznatků z oblasti UX a e-commerce od jedné z nejrespektovanějších výzkumných agentur na světě – Nielsen Norman Group. V jednom ze svých posledních marketingových...

Přečíst
Marketing
Honza Bartoš o Facebook reklamě: Počet lajků, fanoušků a komentářů není důležitý. Důležitý je výkon a zisk!

Honza Bartoš o Facebook reklamě: Počet lajků, fanoušků a komentářů není důležitý. Důležitý je výkon a zisk!

31. 7. 2019 10:00

Honza je jeden z předních odborníků na výkonností reklamu na Facebooku. Reklamy vytváří hlavně proto, aby vydělávaly. Zdá se to jako samozřejmost, ale uvidíte, že...

Přečíst
Marketing
Co je strategic giving a jak vám pomůže propagovat svůj brand a produkty

Co je strategic giving a jak vám pomůže propagovat svůj brand a produkty

24. 7. 2019 14:19

Dnešní článek nebude nic pro skrblíky. Podíváme se na fenomén strategic giving, který je dnes v souvislosti s influencer marketingem aktuálnější než kdy jindy. Už klasik se...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy