Jaký je rozdíl mezi Foxentry a výchozím našeptávačem v prohlížeči

17. 9. 2018 12:21

Foxentry
Jaký je rozdíl mezi Foxentry a výchozím našeptávačem v prohlížeči

Poslední dobou se nám množí dotazy, jakým způsobem se odlišujeme od auto-vyplňování formulářů zabudované přímo do webového prohlížeče (např. chrome). S oblibou říkám, že se jedná o dvě úplně rozdílné funkce, které nejdou proti sobě, ale naopak dokáží společně benefitovat. Jak to tedy je? To se dozvíte v tomto krátkém článku.

Hned ze začátku je důležité uvést, že z logiky věci se bude jednat pouze o srovnání s Foxentry využívaném na webech. Pro aplikace a CRM systémy jsou všechny benefity našeptávače prohlížeče k ničemu 🙂

Chrome, Firefox, Opera, Safari a ti další

Moderní webové prohlížeče se již nějakou dobu snaží o to, co nejvíce zpříjemnit svým uživatelům brouzdání po internetu. K tomuto jistě neodmyslitelně patří i online nakupování a obecně vyplňování různých formulářů. Jejich hlavní zbraní jsou samotní uživatelé a informace, které zadávají do jednotlivých kolonek. V naprosté většině případů si tedy pouze prohlížeč pamatuje to, co někdy někdo zadal v minulosti do podobné kolonky. Již při prvním zamyšlení tedy dokážeme poukázat na velké nedostatky tohoto řešení:

  • Našeptávač nekontroluje pravdivost či validitu zadaných údajů. Můžou tedy obsahovat chyby jak ve formátu tak i v samotné adrese.
  • Prohlížeč ukládá veškerá data od jakéhokoliv uživatele. Pokud je vás tedy více v rodině, budou se vám zobrazovat i dost irelevantní výsledky v minulosti zadané jinými lidmi.
  • Prohlížeč vyplňuje kolonky podle jejich označení v html kódu. Pokud web nepoužívá označení podle standardů, může se stát, že se kolonky vyplní špatnými informacemi

Náš lišácký způsob

Foxentry na zadávání dat jde trochu odlišným způsobem. Integruje se na straně webu pomocí scriptu a údaje, které se uživatelům našeptávají, jsou ve standardizovaném formátů dle RÚIAN. Data, co zadal uživatel v minulosti se berou v potaz, nicméně ne tak agresivním způsobem jako u našeptávače v prohlížeči. Po zadání pár písmen do kolonky se uživatelovi nabídnou položky seřazené podle:

  • dat, které zadal uživatel v minulosti a začínají na stejné písmena
  • adres, které se nacházejí v blízkosti uživatele podle jeho lokace (bráno podle IP)
  • adres, které jsou historicky více vybírány
  • adres z větších měst a s vyšší pravděpodobností, že si je uživatel vybere

Mimo našeptávač adres toho umí Foxentry samozřejmě mnohem více. Stejným způsobem např. funguje i našeptávač firem, kde se po zadání pár písmen uživatelovi nabízí relevantní firmy. Už není potřeba pamatovat si IČ, DIČ a podobné věci.

Velkou výhodou oproti jednoduchému našeptávači prohlížeče je i kontrola zadaných údajů a schopnost nabídnout správný údaj v případě překlepu. Pokud tedy napíšete [email protected], vyskočí vám dotaz od Foxentry „mysleli jste [email protected]?“. To platí i v případě jmen „pepa“ pravděpodobně znamená „Josef“, „pert“ opravíme na „Petr“, a tak dále. Jelikož je Foxentry napojeno na data z ČSÚ, víme přesně jaké procentuální zastoupení mají v ČR jednotlivá jména a podle toho dokážeme určit, jestli se jedná o překlep nebo ne.

Foxentry + našeptávač prohlížeče = <3

Jak jsem již předesílal v úvodu, naše aplikace je od začátku tvořena tak, aby nešla proti ostatním našeptávačům, ale spíše co největším způsobem s nimi spolupracovala. Díky tomu prohlížečové našeptávače nezakazujeme ba naopak doporučujeme.

Jednou takovou spoluprácí je autodoplnění kompletní adresy na základě pouze ulice. Foxentry umí průběžně vyhodnocovat jednotlivé kolonky a pokud např. do ulice zadáte informaci (klidně i s překlepem či bez diakritiky), které odpovídá v ČR pouze jeden adresní bod, Foxentry automaticky doplní a opraví celou adresu.

TIP: Zkuste si např. zadat ulici „utulna 13“ a kliknout mimo kolonku. Měla by se vám automaticky vyplnit kompletní validní adresa

Většina prohlížečů na desktopu vyplní vždy pouze jednu kolonku, což ve většině případů Foxentry stačí a doplní zbytek adresy. Stejným způsobem funguje i našeptávač firem, kde Foxentry stačí pouze název firmy či identifikační číslo.

Pokud se stane, že jsou na webu označeny kolonky pomocí nestandardních označení a našeptávač prohlížeče doplňuje špatné informace, Foxentry to i tak dokáže překousat, opravit celý formulář a přehodit data do správných kolonek.

Doufám, že jsem vám alespoň trochu osvětlil funkci Foxentry oproti našeptávače prohlížeče a dáte mi za pravdu, že naše řešení stojí minimálně za vyzkoušení. Myslí si to ostatně již stovky klientů, kteří v tuto dobu Foxentry využívají :).

Děkujeme, že nedatlujete

 

Pavel Hrdlička

Pavel Hrdlička

Zakladatel Foxentry a generál v bitvě proti klavesnicovým datlům. Dlouholetý milovník webdesignu a chytrých řešení, který podniká už téměř od školky.

UX
Co je UX writing a jakou roli hraje ve vašem projektu?

Co je UX writing a jakou roli hraje ve vašem projektu?

14. 11. 2019 13:12

Weby, e-shopy, aplikace, orientační systémy nebo ovládací panely – nejen tam najdete více či méně povedené UX texty, tedy texty pro uživatelská rozhraní. Jak na...

Přečíst
UX
Checklist pro lepší formuláře: Kolik z 11 tipů používáte?

Checklist pro lepší formuláře: Kolik z 11 tipů používáte?

7. 11. 2019 14:35

Máte e-shop na míru, nebo web, kde jste si formuláře navrhovali sami? Projděte si 11 zásad, kterými průchod formulářem uživatelům zpříjemníte. Protože, co si budeme...

Přečíst
Foxentry
UX
Srovnání objednávkových formulářů u nejoblíbenějších českých e-shopových řešení k pronájmu

Srovnání objednávkových formulářů u nejoblíbenějších českých e-shopových řešení k pronájmu

31. 10. 2019 14:34

Jelikož jsme ve Foxentry odborníci na formuláře, nemohli jsme si neposvítit na řešení formulářů na nejpopulárnějších e-shopových platformách k pronájmu. Zhodnotili jsme pro vás objednávkové formuláře...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy