Foxentry v roce 2018 a 2019

3. 1. 2019 11:12

Foxentry
Foxentry v roce 2018 a 2019

Jelikož je Foxentry již oficiálně cca půl roku na trhu a navíc jsme před pár dny změnili číslovku v letopočtu, je více než vhodné trošku se poohlédnout po dosavadním vývoji a také trošku odkrýt, co nás čeká v nadcházejícím roce. Nechybí samozřejmě ani tradiční úspěchy a fuckupy :).

V historicky prvním článku na blogu píšu o tom, že jsme si dali nelehký úkol, a to vyhubení všech „klávesnicových datlů“, kteří podnikají nálety na české weby a e-shopy. K tomuto zatím můžeme říct akorát to, že boj je to velmi tvrdý, ale pomalými krůčky se nám to snad daří :). Ihned po spuštění projektu se nám podařilo prakticky bez marketingu zaujmout několik větších e-shopů a každý další měsíc nám rostla jak klientská báze, tak i počet požadavků směřujících na naše servery. Z grafu dole je krásně vidět průměrný měsíční růst požadavků o 77 % u všech placených webových projektů (nejsou zde započítány demo a API projekty).
V této chvíli se u nás počet placených projektů pohybuje ve stovkách a mým velmi skromným cílem v roce 2019 je přeměnit tohle číslo do tisíců.

Graf požadavků za poslední půlrok

Co se nám (ne)povedlo

Za náš největší úspěch považuju to, že o službu mají zájem i velikáni české e-commerce scény. I když jsme neznámá mini firma z Žižkova, postupně službu implementujeme ať už v testovacím režimu nebo rovnou v ostrém na weby typu Sportisimo, Dr.Max, Mall Pay či Aukro. Mnoho dalších zvučných jmen je momentálně v procesu a mají v plánu implementovat během nadcházejících měsíců. Tímto se stále dokola ujišťuju v tom, že čistá data a komfort pro zákazníky je něco, čemu české firmy věnují stále větší a větší pozornost.

Během tohoto půlroku jsme vydali mnoho vylepšení na základě zpětné vazby našich klientů – namátkou např. zrychlené zakládání projektů, API či Affiliate systém. Mnoho z těchto věcí jsme zveřejnili spíše později, nicméně bylo to vždy, jak jen to bylo v našich silách a omezených kapacitách. Důvodem byly také pravidelné týdenní aktualizace samotného systému a řešení menších bugů.

Zrychlené zakládání projektů pro nejrozšířenější platformy

Za největší fail tohoto roku považuju slovenskou verzi, na kterou kvůli jiným prioritám nezbylo tolik času. I když máme většinu těch nejdůležitějších věcí hotových, zasekli jsme se na prkotinách typu generování slovenských faktur, platby v eurech a tak dále. Je to momentálně naše hlavní priorita a snad se nám podaří slovenskou verzi vypustit do konce ledna.

Plány pro rok 2019

Rok 2019 bude pro Foxentry ve znamení změn a hlavně expanze. Naším hlavním cílem je expandovat do dalších 2 evropských zemí a připravit se na vstup i do země mimo Evropu. Mimo implementace restů z minulého roku máme v plánu ještě tyto věci:

  • Sloučit kredity projektů na úroveň účtu – tuto funkcionalitu ocení jistě všichni klienti, kteří mají více menších projektů a pro každý z nich musí dokupovat zvlášť kreditové balíčky. V novém systému bude potřeba dokupovat kredity akorát na váš účet ze kterého budou čerpat všechny vaše projekty.
  • Přidat freemium pro malé weby – menším webům do určitého počtu měsíčních požadavků dáme některé funkce Foxentry úplně zdarma :).
  • Zpoplatnit validaci adres – nově od 1. 2. 2019 bude zpoplatněna validace adres pro weby, která doposud byla zdarma. Každá validace bude nyní stát 1 kredit. Rozhodli jsme se tak z důvodu rostoucí zátěže na servery právě kvůli využití našeptávače adres. Dle propočtů to pro klienty bude znamenat cca 20% navýšení využití kreditů.
  • Častečný redesign a zjednodušení administrace – i když máme na naši administraci vesměs velmi pozitivní reakce, rozhodli jsme se ji posunout ještě na vyšší level tak, aby implementace Foxentry byla otázka pár kliků a vše bylo tak intuitivní, jak to jen lze. Z toho důvodu nyní předěláváme administraci do nového modernějšího kabátku.
  • Přidání offline validace – tato funkcionalita vám dovolí nahrát k nám do administrace např. soubor v CSV a použít na něj všechny funkce Foxentry. Tímto způsobem si tak můžete zvalidovat již např. vaši starou databázi zákazníků
  • Machine learning – plánujeme přidat machine learning na všechny překlepy a tím efektivněji uživatelům nabízet alternativy.
  • Nové statistiky – chtěli bychom uživatelům nabídnout detailnější pohled na jejich zákazníky a udělat z Foxentry nástroj s přesahem do analytiky. Zjistíte, jak dlouho vašim zákazníkům trvá vyplňování jednotlivých kolonek, kde dělají nejvíc chyb a budete si moct vše otestovat pomocí A/B testu.

Doufáme, že pro vás byl rok 2018 stejně úspěšný jako pro nás a děkujeme, že nedatlujete.

Pavel Hrdlička

Pavel Hrdlička

Zakladatel Foxentry a generál v bitvě proti klavesnicovým datlům. Dlouholetý milovník webdesignu a chytrých řešení, který podniká už téměř od školky.

Marketing
Spolupráce s influencery a blogery: Jak je oslovit a na co si dát pozor

Spolupráce s influencery a blogery: Jak je oslovit a na co si dát pozor

9. 5. 2019 13:33

Součástí mojí práce jako obsahového stratéga je v dnešní době i spolupráce s influencery a blogery. Správně zvolená osobnost může vašemu e-shopu přinést relevantní návštěvnost, může zviditelnit...

Přečíst
Marketing
Katka Erfányuk: PPC – parťák pro SEO i copywriting

Katka Erfányuk: PPC – parťák pro SEO i copywriting

2. 5. 2019 15:01

Když jsem v oboru začínala, slýchala jsem celkem legrační zdůvodnění, proč spíš dělat “to” SEO, než PPC. “PPC stojí spoustu peněz, SEO je přece ZADARMO”...

Přečíst
Marketing
Open-source CMS platforma pro tvorbu e-shopu na míru: Kterou vybrat?

Open-source CMS platforma pro tvorbu e-shopu na míru: Kterou vybrat?

25. 4. 2019 12:58

Možná jste to zažili i vy sami – poptali jste web/e-shop na míru a daná firma vám ho na svém vlastním řešení naprogramovala. Problém ovšem...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy