Foxentry v roce 2018 a 2019

3. 1. 2019 11:12

Foxentry
Foxentry v roce 2018 a 2019

Jelikož je Foxentry již oficiálně cca půl roku na trhu a navíc jsme před pár dny změnili číslovku v letopočtu, je více než vhodné trošku se poohlédnout po dosavadním vývoji a také trošku odkrýt, co nás čeká v nadcházejícím roce. Nechybí samozřejmě ani tradiční úspěchy a fuckupy :).

V historicky prvním článku na blogu píšu o tom, že jsme si dali nelehký úkol, a to vyhubení všech „klávesnicových datlů“, kteří podnikají nálety na české weby a e-shopy. K tomuto zatím můžeme říct akorát to, že boj je to velmi tvrdý, ale pomalými krůčky se nám to snad daří :). Ihned po spuštění projektu se nám podařilo prakticky bez marketingu zaujmout několik větších e-shopů a každý další měsíc nám rostla jak klientská báze, tak i počet požadavků směřujících na naše servery. Z grafu dole je krásně vidět průměrný měsíční růst požadavků o 77 % u všech placených webových projektů (nejsou zde započítány demo a API projekty).
V této chvíli se u nás počet placených projektů pohybuje ve stovkách a mým velmi skromným cílem v roce 2019 je přeměnit tohle číslo do tisíců.

Graf požadavků za poslední půlrok

Co se nám (ne)povedlo

Za náš největší úspěch považuju to, že o službu mají zájem i velikáni české e-commerce scény. I když jsme neznámá mini firma z Žižkova, postupně službu implementujeme ať už v testovacím režimu nebo rovnou v ostrém na weby typu Sportisimo, Dr.Max, Mall Pay či Aukro. Mnoho dalších zvučných jmen je momentálně v procesu a mají v plánu implementovat během nadcházejících měsíců. Tímto se stále dokola ujišťuju v tom, že čistá data a komfort pro zákazníky je něco, čemu české firmy věnují stále větší a větší pozornost.

Během tohoto půlroku jsme vydali mnoho vylepšení na základě zpětné vazby našich klientů – namátkou např. zrychlené zakládání projektů, API či Affiliate systém. Mnoho z těchto věcí jsme zveřejnili spíše později, nicméně bylo to vždy, jak jen to bylo v našich silách a omezených kapacitách. Důvodem byly také pravidelné týdenní aktualizace samotného systému a řešení menších bugů.

Zrychlené zakládání projektů pro nejrozšířenější platformy

Za největší fail tohoto roku považuju slovenskou verzi, na kterou kvůli jiným prioritám nezbylo tolik času. I když máme většinu těch nejdůležitějších věcí hotových, zasekli jsme se na prkotinách typu generování slovenských faktur, platby v eurech a tak dále. Je to momentálně naše hlavní priorita a snad se nám podaří slovenskou verzi vypustit do konce ledna.

Plány pro rok 2019

Rok 2019 bude pro Foxentry ve znamení změn a hlavně expanze. Naším hlavním cílem je expandovat do dalších 2 evropských zemí a připravit se na vstup i do země mimo Evropu. Mimo implementace restů z minulého roku máme v plánu ještě tyto věci:

  • Sloučit kredity projektů na úroveň účtu – tuto funkcionalitu ocení jistě všichni klienti, kteří mají více menších projektů a pro každý z nich musí dokupovat zvlášť kreditové balíčky. V novém systému bude potřeba dokupovat kredity akorát na váš účet ze kterého budou čerpat všechny vaše projekty.
  • Přidat freemium pro malé weby – menším webům do určitého počtu měsíčních požadavků dáme některé funkce Foxentry úplně zdarma :).
  • Zpoplatnit validaci adres – nově od 1. 2. 2019 bude zpoplatněna validace adres pro weby, která doposud byla zdarma. Každá validace bude nyní stát 1 kredit. Rozhodli jsme se tak z důvodu rostoucí zátěže na servery právě kvůli využití našeptávače adres. Dle propočtů to pro klienty bude znamenat cca 20% navýšení využití kreditů.
  • Častečný redesign a zjednodušení administrace – i když máme na naši administraci vesměs velmi pozitivní reakce, rozhodli jsme se ji posunout ještě na vyšší level tak, aby implementace Foxentry byla otázka pár kliků a vše bylo tak intuitivní, jak to jen lze. Z toho důvodu nyní předěláváme administraci do nového modernějšího kabátku.
  • Přidání offline validace – tato funkcionalita vám dovolí nahrát k nám do administrace např. soubor v CSV a použít na něj všechny funkce Foxentry. Tímto způsobem si tak můžete zvalidovat již např. vaši starou databázi zákazníků
  • Machine learning – plánujeme přidat machine learning na všechny překlepy a tím efektivněji uživatelům nabízet alternativy.
  • Nové statistiky – chtěli bychom uživatelům nabídnout detailnější pohled na jejich zákazníky a udělat z Foxentry nástroj s přesahem do analytiky. Zjistíte, jak dlouho vašim zákazníkům trvá vyplňování jednotlivých kolonek, kde dělají nejvíc chyb a budete si moct vše otestovat pomocí A/B testu.

Doufáme, že pro vás byl rok 2018 stejně úspěšný jako pro nás a děkujeme, že nedatlujete.

Pavel Hrdlička

Pavel Hrdlička

Zakladatel Foxentry a generál v bitvě proti klavesnicovým datlům. Dlouholetý milovník webdesignu a chytrých řešení, který podniká už téměř od školky.

UX
Webdesign trendy 2018/2019: Které z nich jste už využili?

Webdesign trendy 2018/2019: Které z nich jste už využili?

16. 1. 2019 14:46

Rychlost, mobile-first a asymetrické rozložení – to jsou podle webdesignérů hlavní trendy pro příští rok.  Koukněte na patero, které by žádnému webdesignérovi nemělo ujít. Už...

Přečíst
Foxentry
Foxentry affiliate program je tady

Foxentry affiliate program je tady

19. 12. 2018 13:43

Vánoční doba je ve Foxentry dobou nových updatů, a proto krátce po vydání oficiálního Rest API dnes vydáváme i zcela nový affiliate program. Při návrhu...

Přečíst
UX
NFC technologie: Čeká nás v roce 2019 její masivní nástup?

NFC technologie: Čeká nás v roce 2019 její masivní nástup?

13. 12. 2018 13:54

Banky nám už nějakou dobu vnucují různé platební nálepky nebo klíčenky, které fungují jako klasické bezkontaktní karty – tedy pasivní NFC zařízení, ale až když...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy