3 praktické funkce pro váš e-shop, kterými nadchnete zákazníky: Inspirujte se!

14. 3. 2019 11:31

UX
3 praktické funkce pro váš e-shop, kterými nadchnete zákazníky: Inspirujte se!

Uvažujete, že byste nasadili na svůj e-shop nějakou parádní funkci? Inspirujte se chytrými nástroji z dílen 3 českých startupů.

Virtuální zrcadlo v e-shopu Dermacol a Notino

Všude, kde si zákazník potřebuje produkt vyzkoušet – alespoň z hlediska estetiky, nikoliv přesné velikosti jako u oblečení nebo bot – se hodí funkce virtuálního zrcadla. Určitě znáte podobné srandičky z různých aplikací na úpravu make-upu nebo změnu účesů. Pro e-shop Dermacolu a Notino ale řešení vyvinul český startup Virtooal, která nabízí rozšířenou realitu pro e-commerce. Obchodníkům slibuje více konverzí, méně vratek a co je v poslední době nejskloňovanější – zážitek a zábavu při nakupování. A to není vše – můžete si vybrat mezi nástrojem Magic Mirror, který umožní zkoušení 1 druhu zboží jeden po druhém, nebo Big Mirror, kde můžete zkoušet různé druhy produktů současně.

TIP: Nasadit Virtooal na svůj e-shopu můžete i vy – startovací balíček pro 100 produktů pořídíte za 19 dolarů/měsíc a nástroj jednoduše rozchodíte přes uživatelské rozhraní – nemusíte nic programovat. Virtooal je kompatibilní také s populárními e-shopovými řešeními, jako je Shopify, PrestaShop nebo Magento – s integrací s ostatními systémy vám ve Virtooalu zdarma pomůžou. Virtooal nabízí i doporučovací engine, takže můžete mít obě funkce pod jednou střechou.

Přesný výběr velikosti s nástrojem SizeID potěší módní e-shopy i značky

SizeID už na trhu nějaký pátek existuje a za tu dobu ho začalo využívat 687 módních značek, které chtějí, aby objednané oblečení z e-shopu zákazníkům perfektně sedělo a omezily se vratky. První krok může, ale nemusí, udělat zákazník – nakliká si do SizeID svoje míry, nebo uvede velikosti, které mu obvykle sedí u různých značek. Svoje SizeID můžete sdílet i kamarádům nebo rodině, a ti tak už pod stromeček nekoupí nepadnoucího „měkkouše“.

Na straně e-shopu je pak integrováno SizeID tlačítko „Doporučit velikost“ (po kliknutí na tlačítko např. u bot vás vyzve k zadání délky chodidla v cm, po potvrzení vám nástroj doporučí velikost/i), nebo, pokud e-shop aktivně nespolupracuje se SizeID, si necháte doporučit velikost ve webovém rozhraní nebo appce SizeID. Takto můžete se SizeID chodit nakupovat i do kamenných obchodů a ušetříte si zkoušení zbytečně velkého množství nepadnoucích kousků v kabince.

TIP: E-shopům a značkám nabízí také výhodu správy a umisťování velikostních tabulek v jednom nástroji. SizeID také slibuje snížení vratkovosti až o 30 % a velký úbytek dotazů na podporu. Mezi e-shopy, které nedají na SizeID dopustit, patří např. BoardStar.cz. Implementujte light variantu s tlačítkem, nebo využijte API. Pro malé e-shopy můžete využít SizeID úplně zdarma.

Chatbot na klíč od Feedyou

Není to tak dávno, co jsme psali o chatbotech i u nás na blogu, ale i tak se na poli „kecacích automatů“ mnohé posunulo vpřed. Díky nástroji Feedbot Designer od pardubického startupu Feedyou si může naklikat svého chatbota téměř každý (zatím ho testují vybrané agentury a freelanceři) a pak si ho školit (pomocí strojového učení) podle svého. Po pilotu by nástroj fungující na klasickém Saas principu začínal na 30 dolarech měsíčně pro jednotlivce a 650 dolarech pro agentury s mnoha funkcemi a podporou. Za tuto cenu by získali neomezené množství chatbotů, uživatelů i komunikací. Součástí bude analytika i předpřipravené šablony pro marketing, hiring atd. Svého chatbota tak můžete rozchodit v řádu dnů až týdnů a nikoliv let, jako to bývalo doposud. Těšíme se!

TIP: Chatbot může ušetřit práci až jednoho pracovníka za měsíc. Hodí se ho nasadit místo online podpory, když vaši zaměstnanci z masa a kostí spí nebo mají po pracovní době, případně pro třídění dotazů na zákaznickou podporu a přesměrování na kompetentní místa. Hodí se také jako přirozenější způsob vyplňování dotazníků a formulářů.
Anna Sálová

Anna Sálová

Anička se věnuje copywritingu a obsahové strategii přes 5 let. Začínala na volné noze, aby pak vedla copywritery v agentuře H1.cz. Odtud už byl jen kousek k založení vlastní obsahové agentury Content Wizards. Na jaře 2018 jí vyšla kniha Kreativní copywriting.

Marketing
Spolupráce s influencery a blogery: Jak je oslovit a na co si dát pozor

Spolupráce s influencery a blogery: Jak je oslovit a na co si dát pozor

9. 5. 2019 13:33

Součástí mojí práce jako obsahového stratéga je v dnešní době i spolupráce s influencery a blogery. Správně zvolená osobnost může vašemu e-shopu přinést relevantní návštěvnost, může zviditelnit...

Přečíst
Marketing
Katka Erfányuk: PPC – parťák pro SEO i copywriting

Katka Erfányuk: PPC – parťák pro SEO i copywriting

2. 5. 2019 15:01

Když jsem v oboru začínala, slýchala jsem celkem legrační zdůvodnění, proč spíš dělat “to” SEO, než PPC. “PPC stojí spoustu peněz, SEO je přece ZADARMO”...

Přečíst
Marketing
Open-source CMS platforma pro tvorbu e-shopu na míru: Kterou vybrat?

Open-source CMS platforma pro tvorbu e-shopu na míru: Kterou vybrat?

25. 4. 2019 12:58

Možná jste to zažili i vy sami – poptali jste web/e-shop na míru a daná firma vám ho na svém vlastním řešení naprogramovala. Problém ovšem...

Přečíst

Buďte stále v obraze

Novinky
Informace
Trendy